Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Architektura cestování
Drgala, Andrej ; Hradecký,, Aleš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Plán rieši výstavbu novej stanice Bratislava – Filiálka na mieste súčasného brownfieldu – dnes nevyužívanej nákladnej stanice, ako súčasť komplexného riešenia hromadnej dopravy v meste. Projekt však nepracuje so stanicou len ako s utilitárnym dopravný problémom, ale ponúka komplexnú víziu premeny celej lokality na nové subcentrum Bratislavy formou vybudovania nových kancelárskych a bytových priestorov netradičnou formou výstavby v priestore nad koľajiskom. Zámerom projektu je spraviť zo stanice integrálnu súčasť urbánnej štruktúry mesta a byť katalyzátorom života v ňom. Projekt má ambíciu maximálne využiť potenciál lokality a ponúknuť víziu súčinnosti súkromného a verejného sektora.
Transformace Pubic-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Rigorózní práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post- New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a zároveň míra otevřenosti a transparentnosti PPP programů, kde důležitou roli hraje úroveň využívání moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Komparace si jako referenční rámec staví "ideální" model PPP na základě požadavků nových paradigmat ve správní vědě. Je argumentováno, že právě kombinací účinných opatření ve veřejné správě a efektivního zapojení odborné i neodborné veřejnosti jako rovnocenného aktéra se PPP může vymanit z...
Transformace Public-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post-New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a otevřenost a transparentnost PPP programů s využitím moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Prostřednictvím zakázek PPP je partnerský subjekt ze soukromého sektoru většinou pověřen financováním, výstavbou, či modernizací a následnou údržbou a správou dané části veřejné infrastruktury po dobu okolo 30 let výměnou za pravidelné splátky od organizace veřejného sektoru. Programy investic touto cestou byly těžce zasaženy finanční...
Architektura cestování
Drgala, Andrej ; Hradecký,, Aleš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Plán rieši výstavbu novej stanice Bratislava – Filiálka na mieste súčasného brownfieldu – dnes nevyužívanej nákladnej stanice, ako súčasť komplexného riešenia hromadnej dopravy v meste. Projekt však nepracuje so stanicou len ako s utilitárnym dopravný problémom, ale ponúka komplexnú víziu premeny celej lokality na nové subcentrum Bratislavy formou vybudovania nových kancelárskych a bytových priestorov netradičnou formou výstavby v priestore nad koľajiskom. Zámerom projektu je spraviť zo stanice integrálnu súčasť urbánnej štruktúry mesta a byť katalyzátorom života v ňom. Projekt má ambíciu maximálne využiť potenciál lokality a ponúknuť víziu súčinnosti súkromného a verejného sektora.
Účinné vládnutí pro Public-Private Partnerships: výzvy a řešení pro stávající modely
Witz, Petr ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent) ; Jurčík, Radek (oponent)
Tato práce zvolila za účelem formulace doporučení pro nové modely vládnutí PPP specifický přístup v několika směrech. Předně se zaměřuje na fázi implementaci projektů a snaží se odhalit míru selhávání dopravních PPP v jednotlivých evropských státech a následně jejich příčiny v rámci institucionálního rámce PPP. Neúspěch PPP přitom definuje jako neuskutečnění či vynucenou restrukturalizaci projektu, do kterého již bylo vloženo nezanedbatelné množství prostředků a snahy ze strany vlády či jiné složky veřejné správy. Teoretické poznatky ohledně institucionálního pole PPP a ideálního typu partnerství práce konfrontuje s množstvím empirických poznatků o fungování reálných PPP programů v Evropě a postojů jednotlivých aktérů. Jako výchozí bod slouží standardizované rozhovory s profesionály s dlouholetou zkušeností v oblasti PPP na straně veřejného i soukromého sektoru a zároveň rozsáhlá databáze charakteristik a zkušeností z PPP programů evropských zemí i jednotlivých projektů nashromážděné individuálně i ve spolupráci s kolegy z akce EU COST TU1001 PPP in transport: Trends and Theory. Mimo tyto zdroje cenných dat a informací byl proveden zvláštní sběr podkladů o implementaci PPP v podmínkách zemí střední a východní Evropy a strukturovaná interview s 22 dlouholetými profesionály v oblasti PPP. Ze všech...
An Evaluation of Water Supply Ownership in Europe
Klímová, Dana ; Vacek, Pavel (vedoucí práce) ; Kosturák, Matej (oponent)
Tato práce se zabývá tématem efektivnosti vlastnických struktur ve vodárenství v Evropě. Poskytuje základní informace o typech vlastnictví a spolupráci mezi veřejným a soukromým sektorem. Dále je uveden přehled státní regulace a hospodářské soutěže ve vodárenství a vysvětlení toho, jak je cena vody sestavena. Jádrem práce je hodnocení výkonnosti a efektivnosti soukromých a veřejných subjektů v zásobování vodou. Předchozí literatura a vědecký výzkum o výkonnosti jednotlivých sektorů je diskutován spolu s případovou studií z Itálie. Poté jsou také nastíněny důvody pro privatizaci vody. Tato práce rozvíjí pomocí vícenásobné regresní analýzy závislost cenových tarifů na úrovni privatizace, konkurenci, množství sladkovodních zdrojů, velikosti abstrakce vody a příjmu obyvatel ve vybraných evropských regionech. Model odůvodňuje stanovení cen vody a ukazuje vliv vlastnictví na úroveň sazeb. Tato bakalářská práce poskytuje nejen solidní porozumění vlivu jednotlivých vlastnických struktur na efektivnost a cenu dodávek vody, ale také dává podněty pro další výzkum. Klíčová slova vodovody, partnerství veřejného a soukromého sektoru, cena vody, efektivita dodávky vody, privátní sector, regulace, vodárenství E-mail autora klim.dana@gmail.com E-mail vedoucího práce vacek@fsv.cuni.cz
Transformace Pubic-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Rigorózní práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post- New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a zároveň míra otevřenosti a transparentnosti PPP programů, kde důležitou roli hraje úroveň využívání moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Komparace si jako referenční rámec staví "ideální" model PPP na základě požadavků nových paradigmat ve správní vědě. Je argumentováno, že právě kombinací účinných opatření ve veřejné správě a efektivního zapojení odborné i neodborné veřejnosti jako rovnocenného aktéra se PPP může vymanit z...
Transformace Public-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post-New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a otevřenost a transparentnost PPP programů s využitím moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Prostřednictvím zakázek PPP je partnerský subjekt ze soukromého sektoru většinou pověřen financováním, výstavbou, či modernizací a následnou údržbou a správou dané části veřejné infrastruktury po dobu okolo 30 let výměnou za pravidelné splátky od organizace veřejného sektoru. Programy investic touto cestou byly těžce zasaženy finanční...
Limity a rizika rozvoje PPP projektů
Šafránková, Lucie ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Toth, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikace rizik a bariér spojených s rozvojem partnerství veřejného a soukromého sektoru, dílčím cílem je postižení limitujících faktorů, které ovlivňují zatím málo rozvinuté PPP projektování v ČR. Teoretická část práce se věnuje definování partnerství, zejména jeho specifik při poskytování veřejných statků. V praktické části jsou na vybraných projektech vytipovány limity rozvoje partnerství veřejného a soukromého sektoru v České republice a jsou zhodnocena metodou dílčího zobecnění. Na základě analýzy dostupné odborné literatury a provedeného kvalitativního výzkumu jsou ke zjištěným bariérám rozvoje navržena možná řešení.
The Public-Private Partnership in the infrastructure of the Netherlands and the Czech Republic
Procházková, Alena ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Zwerk, Danny (oponent)
V dnešní době se Česká republika potýká s několika problémy: více než polovina dopravní (dálniční) infrastruktury je stále nedokončená; dopravní projekty bývají předražené a jejich výstavba se prodlužuje v rozporu s původní dohodou; chybí prostředky na profinancovávání výstavby dálnic; atd. Všechny tyto problémy mají ale řešení v podobě realizace projeků, na kterých veřejný a soukromý sektor spolupracují (tzv. PPP projekty). Právě proto byla tato aktuální tématika zvolena pro vypracování diplomové práce. Diplomová práce vznikala v zahraníčí - půl roku na Public Private Partnership (PPP) Unit v Haagu a dva měsíce na oddělení PPP Ekonomické hospodářské komise OSN v Ženevě. Cílem diplomové práce je srovnání implementace PPP projektů v České republice (ČR) a v Nizozemí (NL) vzhledem ke stanoveným kritériím, a na základě zjištěných výsledků poskytnout doporučení podporující další vývoj realizace PPP projektů v ČR. Pro výzkum bylo využito dostupných primárích i sekundárních zdrojů, ať už v angličtině, češtině, či holandštině; byl realizován nespočet interviews a konzultací nejen s českými experty (z Asociace PPP, PPP Centra, Ministerstva financí a Ministerstva dopravy), nebo holandskými (PPP Unit, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo financí), ale i s experty ze Švýcarska z mezinárodního PPP centra Ekonomické hospodářské komise OSN (UNECE International PPP Centre of Excellence), kteří svými podmětnými příspěvky a ochotným odpovídáním na řadu dotazů značně přispěli ke kvalitě zjištěných informací. Pro praktickou část byl využit pilotní dotazník, oficiálně nazvaný "the UNECE National PPP Readiness Self-Assessment", který byl na žádost vyplněn oslovenými experty z ČR a NL (výše zmínění). Zpracování výsledků pro ČR a NL poukázalo na pozitiva či případné rezervy související s úspěšnou implementací PPP projektů. Obsah diplomové práce: Obecné vymezení PPP projektů (Definice, Hlavní rysy, Hlavní aktéři, Formy kontraktů); PPP ve světě; Analýza PPP v ČR a v NL (pro obě země samostatně: Dopravní infrastruktura a její priority, Vývoj PPP, Současná situace PPP projektů a pro ČR i SWOT analýza); Srovnání PPP praxe v ČR a NL na základě UNECE kritérií; Účetní výkaznictví a auditing PPP projektů; Závěry a doporučení. Obecná doporučení, která vznikla díky srovnání praxe vzhledem ke stanoveným UNECE kritériím, byla pro přehlednost zobrazena z pohledu politického, praktického a také z pohledu procesu zprostředkování (procurement). Tahle praktická komparace umožnila nejen poukázat na silné a slabé stránky PPP projektů v ČR a NL, ale také poskytnout řešení k eliminaci či snížení negativních vlivů. Holandsko, které v této souvislosti hraje roli zkušené země v rámci úspěšnosti v praktické realizaci PPP projektů, svými zkušenostmi posloužilo jako zdroj informací, které mohou aplikaci PPP projektů v ČR velice usnadnit. Součástí finálního výstupu diplomové práce se návazně stala také schématická pyramida, která jednoduše popisuje aktuální pozici obou zemí vzhledem k úspěšnému užití PPP projektů. Obě země již mají za sebou "špatné" zkušenosti s PPP projekty, mají vytvořené vhodné "zázemí" a podmínky pro jejich užití, ale další krok, který je velice důležitý pro to aby se implementace PPP projektů v ČR mohla dále vyvíjet, je kromě politické vůle a podpory i to, aby se v ČR poučili z předchozích chyb a začali prakticky realizovat spočátku jen jednodušší projekty, které dají základ pro standardizaci a praktické využívání PPP projektů i v budoucnu ("learning by doing")!

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.